2011. december 28., szerda | By: tHs

Keretes tárcák


Mivel már készítettem pár keretes tárcát, de igazán csak most éreztem rá a lényegére, leírom a tapasztalatokat, hátha hasznos lesz másoknak.
A kereteket Szilvitől a Fabtextilől veszem. Imádom ezt a webshopot, az anyagait, a tanácsait, még a vlies is olyan minőség, amivel korábban nem volt dolgom... Szóval a keretek is szépek. Árul ragasztót is, ami tényleg extra erős és kiadós is, de a keretek varrhatóak is tetszés szerint.
 Pár kép, vigyázat, bőség zavara alakulhat ki :D  :

Szilvi a blogjában egyébként mutat különböző szabásmintákat, amiket el is küld ingyen emailben, ha valaki keretet is megveszi!!!
Szabásminta nélkül dolgozni nehéz, de nem lehetetlen! Én eddig egyiket sem nyomtattam ki, bár ennek mindig látom kárát, szerintem még egy sem lett tökéletes :( Így én azt ajánlom, dolgozzatok csak azzal, de aki merész, annak itt egy kis segítség, hogy rajzolhatja meg maga, itt azt is láthatjátok, mi a varrás menete.

Én eleinte ragasztottam, e nehéz volt. Összepamacsoltam ezt-azt, nem lett szimmetrikus a tárca. 
 
A bevarrással az volt a bajom, hogy nagyon fárasztó volt és úgy sem lett mindig szimmetrikus. Hímzőfonallal próbáltam varrni, belül mindig látszott a varrás, nem szerettem, nem voltam elégedett. Ma végre rájöttem a bevarrás nyitjára. Sima varrócérna duplára fogva. Közepétől kezdem a keretnek, így tutira középen is marad, négy részletben varrom be, mindkét oldalon a közepétől indulok kifelé. A tárca belseje néz felém, így tudom igazítani, hogy a tű csak a legfelső részbe szúrjon, így húzva be az anyag szélét a keretbe. Így alig látszik a varrás, legtöbb helyen nem is látszik. Gyorsabban megy, ha nem öltünk minden luk közé, csak úgy, mint én a szemüvegkeretnél, elkezdtem élvezni :D Már csak a szabásmintákhoz kell hozzászoknom és tökéletesek lesznek :)




HAJRÁÁÁÁÁÁÁ!

2 megjegyzés:

Tündéri Lonka írta...

annyira jók ezek a pattintós tárcát, egyszer nagyon szeretnék én is egyet

nana56 írta...

Nagyon jók ezek a keretek, már egyet én is csináltam, de van még szemüvegtoknak valóm, meg táskához való is. Habár már elkezdtem nézegetni, hogy a szemüvegtok-keretből is lehetne táska is akár...

Megjegyzés küldése